maandag 23 mei 2011



Op deze afbeelding zie je hoe mijn interieur eruit ziet.
Hierdoor krijg je toch een beter beeld over hoe het allemaal wordt.
Ik heb gekozen voor een strak interieur met enkele kleuraccenten.
Voor het interieur heb ik me niet echt laten inspireren door mijn architect.
Enkel de felle kleuren zou Luc Binst ook nog gebruiken.




Voor het Exterieur heb ik me wel laten inspireren door Luc Binst.
De woning waar ik me op gebaseerd heb staat in Mechelen.
Dit is ook de plek waar ik volgend jaar ga studeren.
Ik heb gekozen voor een gesloten gevel,
maar wanneer je de voordeur binnen gaat
is het een woning met open ruimtes, veel groen en heel veel zonlicht.
Dit zorgt altijd voor een gezellige sfeer en
je merkt niet dat ja midden in het centrum van Hasselt zit.




Dit is mijn affiche.
De opdracht was hier om een affiche te maken
waarin je de relatie tussen jou ontwerp en je gekozen architect laat zien.
Dit heb ik zo goed mogelijk proberen te doen.
Dit is het straatbeeld waar normaal een woning van Luc Binst instaat.
Ik heb mijn woning erin geplaatst.

donderdag 12 mei 2011

Het einde van het schooljaar komt steeds dichter bij.
Over twee weken moeten we onze GIP indienen.
Het begint nu wel erg spannend te worden.
Onze laatste conceptborden zijn ingediend en we zijn nu bezig
aan onze technische plannen.
Dit vind ik minder leuk, ik hou meer van het creatieve.

Ik ben tevreden met het geen wat ik bereikt heb,
en ben eens benieuwd wat de jury ervan gaat zeggen.

Ik vond het een heel fijn schooljaar en heb met
heel veel plezier aan deze opdrachten gewerkt.
Ik heb heel wat dingen bijgeleerd.

(Foto's van alle conceptborden volgen nog)

maandag 28 maart 2011

Kunstwerk


We moesten een kunstwerk kiezen voor in onze zelf ontworpen woning.
We moesten er dan een scriptie over maken voor nederlands en kunstgeschiedenis.
Ik wist niet goed wie ik moest kiezen want het moest bij ons ontwerp passen.
Ik ben dan beginnen opzoeken en had enkele kunstenaars gevonden die me wel aanspraken. Daaruit heb ik dan Andy Warhol gekozen.
Ik was in een boek aan het kijken naar enkele werken van hem en had iets gevonden
wat perfect bij mijn woning paste.
Luc binst maakt vaak gebruik van gestileerde figuren. Dit doet Andy Warhol ook.
Het werk dat ik heb gekozen is geen bekend ik had het zelf nog nooit gezien.
Het is enerzijds figuratief en anderzijds abstract.
Ik denk dat het eerder een abstract werk is maar ik vind het figuratief omdat ik
er een zittend mannetje in kan herkennen.
Het past ook goed bij de architect die ik gekozen heb omdat ik dit werk ook
veel turkoois gebruikt wordt. Dat is ook de kleur die Luc Binst gebruikt.
Het kunstwerk dat ik gekozen heb heet 'Oxidation Painting'.
Toen ik het intypte op google bleek dat ze gemaakt werden uit urine.
Dat had ik echt niet verwacht.
De doeken werden ingesmeerd met een speciale koper verf en dan werd
erop ge-urineerd. Daardoor begon het te oxideren en kwamen en tekeningen op.
Ik vind het een heel leuk werk.

Het einde nadert

Het einde van het schooljaar komt steeds dichter bij.
We zijn aan onze laatste conceptborden bezig en de examens staan weer voor de deur.
Over twee maanden moet alles al gedrukt worden. Wat wordt het spannend.
Het ontwerp van onze keuken is afgerond. Ik heb er iets van gemaakt voor het hele gezin.
Voor elk wat wils. Voor de kok in huis zijn er uitgebreide kook mogelijkheden.
Voor de jongeren genoeg ruimte om te zitten en te leren.
De meubels op het gelijkvloers vormen nu een mooi geheel.
Ik heb een frisse ruimte proberen te creƫren. Met veel licht, contact met de tuin,
en een fris kleurtje op de muren.
We hebben net onze tweede jury gehad. Ik was wel tevreden van wat ik gemaakt had.
Het is tot nu toe al een hele fijne opdracht geweest.
Ik ben er met plezier mee bezig. En probeer steeds nieuwe dingen te bedenken om het tot
een echte gezinswoning te maken.

Foto's van alle conceptborden volgen.

maandag 24 januari 2011

Sfeercollage

Ook voor binnenhuis zijn we aan onze GIP begonnen.
We moeten een conceptbord maken waarin de sfeer duidelijk wordt die
we willen bekomen in onze woning.
Ik inspireer mij ook hiervoor op Luc Binst.
Luc Binst maakt veel gebruik van strakke witte ruimtes met toch een gekleurde toets.
In zijn woning is dit het turkoois dat hij bekomt door gekleurde glas panelen
of gekleurde muren.



Ik wil mijn woning ook in het wit enkel het gelijkvloers krijgt een fleurig kleurtje.
De houten vloer heb ik gekozen omdat ik hierdoor toch een rustieke sfeer wil bekomen.
Door de houten vloer wordt de woning gezelliger en aangenamer.
Op de eerste verdieping zijn de kinderkamers. Hiervoor gebruik ik terug
het behang van Eijffinger.
De kinderen kunnen dan zelf kiezen wat ze mooi vinden.



Ik gebruik op zowel de eerste als de tweede verdieping een polyurethaanvloer.
In de kinderkamers kunnen ze kiezen voor een leuk kleurtje.
De kamers van de ouders op de tweede verdieping verlangt eerder
naar een romantische en gezellige sfeer.