dinsdag 26 oktober 2010

Interieurbeurs Kortrijk

Vrijdag 22 oktober zijn we met ABK naar
Interieur Kortrijk gegaan.
Het was een leuke uitstap.
Ik heb vooral veel leuke badkamers gezien.
Enkele meubelstukken die ik gebruikt heb in mijn ontwerp
van de designwinkel heb ik daar ook terug gezien.
Het was een mooie en interessante beurs.
Op het einde waren we het wel een beetje beu.
We hadden heel wat informatie bijeen gekregen en het werd nogal zwaar.
Een van de mindere puntjes vond ik, was dat alles dooreen stond.
We waren in het begin op zoek naar keukens
maar eigenlijk stonden ze gewoon overal tussen.

Keukens:




Badkamers:



Enkele Accessoires:

interierbeu

zaterdag 23 oktober 2010

ABk naar Parijs

Op woensdag 29 september vertrokken we al heel vroeg met de bus
naar Parijs.
We zouden vertrekken om 6 uur, maar Kadir werd niet wakker.
Dus vertrok de bus om 6:15.
Om 9:30 uur kwamen we aan bij 'Historial de la grande guerre'.
Kadir en Burcin gaven ons meer informatie over het gebouw.
We hebben de binnenkant van het gebouw niet gezien, enkel de buitenkant en
de omgeving van de burcht.

We lunchten al om 11 uur en toen vertrok de bus terug richting Parijs.
Rond 13 uur kwamen we aan bij ons hotel.
Het Ibis was een groot en mooi hotel.
We hadden een gezellige en grote kamer.

In de namiddag bezochten we 'Centre Pompidou'.
Het was een enorme groot gebouw, ontworpen door
Richard Rogers en Renzo Piano.
Nu is het niet meer zo een bijzonder gebouw maar in die tijd was het heel
modern.
In de tijd dat het gebouwd werd waren de mensen geschokt door het gebouw.


's Avonds namen we de metro naar het 'Louvre'.
De piramide was veel groter dan ik dacht.
In het Louvre hangt ook de Mona Lisa, het schilderij is gemaakt
door Leonardo Da Vinci.
Rond elf uur gingen we terug naar het hotel, de eerste dag was al bijna afgelopen.
We hebben nog iets gedronken en zijn toen gaan slapen.




Na een korte nacht moesten we om zeven uur opstaan voor een nieuwe dag.
Een lekker ontbijt werd geserveerd en dan namen we de metro
naar de 'Notre Dame'.
Het was een beetje regenachtig, dat was jammer,
maar toen we aankwamen bij 'L'Institut du Monde Arabe (IMA)' was het al gestopt.
We gingen naar het dakterras van het gebouw en vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht over Parijs. Het was een zeer hoog gebouw.


In de namiddag gingen we naar 'Fondation Cartier',
ontworpen door Jean Nouvel.
Ik hield niet van de stijl van dat gebouw.
We zagen de buitenkant van het gebouw en liepen in de tuin.
Ik vond het een van de minder leuke dingen die we bezochten.
We namen de metro naar de 'Eiffeltoren',
maar we zijn er niet opgegaan.
De leerkrachten gaven ons de opdracht om een originele foto van onze klas te maken.
Het was geen succes, maar een grappig ding om te doen.



Daarna gingen we naar de 'Galeries Lafayette', het was een prachtig gebouw met
een grote koepel met veel kleuren en balkons en een dakterras met
een prachtig uitzicht over Parijs.
We hebben hier wat gerust en zijn gaan winkelen.


In de avond zagen we de 'Sacre Coeur'.
In de buurt hebben we gezocht naar een plek om te eten.
We zijn gaan eten met de hele klas, gezellig.
Rond twaalf uur 's avonds zijn we terug naar het hotel gegaan.



De volgende ochtend konden we een beetje langer slapen.
We moesten onze koffers pakken.
Daarna gingen we naar de lokale markt, genaamd:
'Marche d'Aligre' en 'Marche Beauvau'.


In de namiddag gingen we naar 'Villa La Roche'.
Het was niet goed onderhouden en het was ook ver weg van het centrum.
De kamers waren mooi maar er waren geen meubels in.
Eerst was het wit geschilderd, maar nu is het terug in de oorspronkelijke kleuren.

Daarna gingen we naar de bus naar 'Villa Savoye', maar iedereen was moe.
Om vier uur in de namiddag vertrok de bus met bestemming Hasselt.
We zijn onderweg in een tankstation gaan eten.
Om half elf 's avonds kwamen we aan in Hasselt.



Het was een heel fijne week en ik heb ervan genoten.